21 Nisan 2014 Pazartesi

KIRIKHANSPOR KENDİ EVİNDE YENİLDİ :0-1
H H H H H H H H H H H H H H H
M
2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
G G G G G G G G G G
A A A A A A A A A A A A A A A
D D
3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
B B B B B B B
K K K K K K K K K

Karadeniz Sahil Yolu 3. Boğaz Köprüsü'ne Bağlanacak

Bartın’da yol yapım ve tünel açma çalışmalarını sürdüren firma Bartın ile Kurucaşile ilçesi arasında toplam uzunluğu 22 km olan tünellerin yapımını tamamlamak üzere olduğunu belirtti. Karadeniz sahil yolunun bağlantısını oluşturan...

01 Mayıs 2013 Çarşamba 17:03
Karadeniz Sahil Yolu 3. Boğaz Köprüsü'ne Bağlanacak
Bartın’da yol yapım ve tünel açma çalışmalarını sürdüren firma Bartın ile Kurucaşile ilçesi arasında toplam uzunluğu 22 km olan tünellerin yapımını tamamlamak üzere olduğunu belirtti. Karadeniz sahil yolunun bağlantısını oluşturan proje tamamlandığında üçüncü boğaz köprüsüne bağlanacak.

Karadeniz’in zorlu coğrafyasına rağmen süresinde tamamlanacak olan yol ve tünel çalışmaları bitirildiğinde Karadeniz sahil yolu İstanbul üçüncü boğaz köprüsüne bağlanacak. Proje Müdürü Ertuğrul Uzunoğlu yaptığı açıklamada, “Bartın Bölgesinde iki projemiz var. Bartın dan Çakraz’a kadar olan proje ile Çakraz’dan başlayıp Kurucaşile'nin çıkışına kadar olan iki projeden oluşuyor. Bartın ile Amasra arasında bin metre uzunluğunda iki tünel çalışmamızın yanı sıra Çakraz ile Kurucaşile arasında her biri 968 metre olan tünel projeleri devam ediyor. İki tüp uzunluğu bin 938 metre Çakraz Kurucaşile arasındaki tünel inşaatını 2013 Temmuz ayında bitirmeyi hedeflemiştik ancak belli bölgelerde zeminle ilgili problemler yaşadık sürekli göçükler meydana geldi uygulanabilecek en son teknolojiyi kullanıyoruz. Karayolları olsun proje firması ve biz en iyisini yapmak için çabalıyoruz ancak doğa ile savaşıyorsunuz Ali Obası köyünün altından geçen T1 Tüneli Mart ayında bitirmiş olmamız gerekiyordu fakat siz son teknolojiyi de kullansanız bazen doğa hesaplarınızda şaşmalara neden oluyor. Dizlermezeci köyünden geçen T2 tünelinde de benzer sorunlar yaşandı ancak orada mücadeleyi biz kazandık her iki tünelde temmuz ayında bitmiş olacak. Amasra Tünelinde açma işlemi bitti her biri bin 60 metreden oluşan iki tünelden oluşuyor yalıtım çalışmaları ile beton lama çalışmaları devam ediyor köprülü kavşak inşaatı devam ediyor. Tünelin Amasra çıkışında bizi bekleyen sürpriz ise bir şelale oldu şelalenin olduğu yere duvar düşündük bölgeye oturmadı sanat yapısı düşündük teknik olarak zeminin durumundan dolayı oda olmadı bu gelişmelerin sonucu olarak 60 metre uzunluğunda köprü yol yapma kararı alındı kazıklama makinesini bekliyoruz gerekli sondajlar tamamlandı ağustos ayında tünel köprü yol ve bağlantı yollarını bitirmeyi hedefliyoruz ışıklandırma sinyalizasyon sistemleri bitmiş olarak yıl sonuna hizmete açacağız.

"YOL GÜZERGAHI SİT ALANI İÇİN DEĞİŞTİ"

Uzunoğlu, "Tünelin Amasra çıkışından bağlantı yolu TTK'nın kapısının önüne geliyordu ancak O bölge birinci derece arkeolojik Sit alanı çıktı anfi tiyatro olduğu öğrenildi. Diğer taraftan yolu vermek istedik orada da bedesten birinci derece sit alanı olarak karşımıza çıktı sit alanının dışına kaçmak zorunda kaldık. Viyadük ile Emek Mahallesine bağlanan yol oradan Amasra içerisine girecek. Ancak Emek Mahallesinden Amasra içine giren eski yolda iyileştirme çalışması yapılması lazım bununla ilgili de projemiz var O bölge de birinci derece sit alanı Karayolları Anıtlar Kurulu ile görüşecek nasıl bir karar çıkar bunu kestirmek mümkün değil. Projenin amacı yol yapmak geçmişten gelen tarihimizi yok etmek değil bu göz önüne alınarak proje sit alanlarından kaçılarak yapıldı. Amasra Tünelinin çıkış noktası dahi Antik yol geçişi ne zarar vermemesi için ciddi hesaplamalardan geçti Amasra’ya neden yol yapıyorsunuz? Denizini, doğasını ve tarihini ülke insanımızın hizmetine sunmak için siz bu değerleri yok ederseniz istediğiniz kadar tünel yapın yol yapın yapılanların anlamı kalmaz” dedi.

"22 KİLOMETRE TÜNEL YAPILACAK ÜÇÜNCÜ BOĞAZ KÖPRÜSÜNE BAĞLANACAK"

Uzunoğlu sözleri şu şekilde tamamladı: "Çakraz ile Kurucaşile arasında gidiş geliş toplamı 22 kilometre uzunluğunda beş adet tünel yapılacak. 29 kilometre olan yolu 21 kilometreye düşürecek can güvenliğini en iyi şekilde sağlayacak olan Tüneller dünya standartlarında olacak. T2 tünelinde viyadük çalışmalarını tamamladık ancak bölgedeki mevcut yol nedeniyle kirişleri yerleştiremiyoruz. Kirişlerin uzunluğu 33 metre mevcut yollardan geçiremiyoruz. Tünellerin bitmesini bekliyoruz kirişleri tünellerin içerisinden geçirerek. Yıl sonunda iki tüneli ve yol çalışmalarımızı tamamlamış olacağız.

Üç tünelinde içinde yer aldığı diğer proje ihaleye çıktığında mevcut yol üzerinde iyileştirme çalışması olarak düşünüldü duble yol olarak düşünülmemişti viyadükler yoktu. Tüneller yoktu Karayolları Genel Müdürlüğü bölgede yaptığı incelemeler sonucunda projede değişikliğe gitti. Kurucaşile Cide arasındaki projede hazırlandı, kısa süre içerisinde Bartın Sinop’a kadar duble yollara kavuşacak. Bu yol Hopa'dan başlayıp Bartın’a buradan Zonguldak ve Ereğli üzerinden üçüncü boğaz köprüsüne ulaşacak. Bölgenin gelişmesi ve kalkınması için ulaşım çok önemli. Bizim yaptığımız proje Karadeniz bağlantı yolunun bir parçası proje tamamlandığında Hopa’dan yola çıkan bir kişi duble yoldan İstanbul’da yapılacak olan üçüncü boğaz köprüsüne ulaşacak."

    Yorum yazmak için sitenin üst kısımdan giriş yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen olun!
HAVA DURUMU
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
Kırıkhan'ın öncelikli çözülmesi gereken sorunu nedir?

NAMAZ VAKİTLERİ
Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
EN ÇOK OKUNANLAR
EN ÇOK YORUMLANANLAR
BUGÜN
BU HAFTA
BU AY
SPOR TOTO SÜPER LİG
Tür seçiniz:
e-gazete
  • Kırıkhan Olay  - En Güncel Kırıkhan, Hatay ve Türkiye  Haberleri - 01 Mart 2013Manşeti
SENDE YAZ
Ziyaretçi Defteri
Ziyaretçi Defteri

Siz de yazmak istemez misiniz?

Ziyaretçi Defteri
ARŞİV