bursa escort - mersin escort - Escort Bursa Bayan - Bursa Escort Bayan - Görükle Escort - Bayan Escort - mersin escort - escort bursa porno
Bugun...
Bizi izleyin:
    • BIST
      BIST
    • DOLAR
      Dolar
    • EURO
      Euro
    • ALTIN
      Altın



Kiloyu vermek kadar korumakta önemli

Tarih: 21-07-2017 08:35:58 + -




Kiloyu vermek kadar korumakta önemli

    Diyetisyen Merve Yavuz Cesur, kiloyu vermek kadar korumanın da sağlık açısından son derece önemli olduğunu söyledi.

    
    Diyetisyen Merve Yavuz Cesur, “Öncelikle hiçbir zaman unutmamız gereken nokta koruyabileceğimiz ağırlık hedef noktamız olmalı ve doğru bir diyet programından sonra her zaman beslenmemizi kontrol altında tutmalıyız. Aslında birçoğumuz da kilo korumanın, kilo vermekten daha zor olduğunu birkaç kez deneyimlemişizdir” dedi.

    Kiloyu koruma konusunda yetersiz kalınmasının, iki temel nedene bağlı olduğunu ifade eden Diyetisyen Merve Yavuz Cesur, “Birincisi; Gerçekçi olmayan ve ulaşılamaz hedefler belirlenmesidir. Sonuca ulaşılsa dahi o kiloyu korumanın oldukça zor olur çünkü ulaşılan kilo bireyin sabitlemek de zorlanacağı kilodur ve birey bu kiloyu uzun süreli koruyamayacaktır. Bunun sonucunda da birey kendini kısır bir döngünün (kilo alıp-verme) içinde bulacaktır. İkincisi ise; Bireyler, zayıflama programında kazandıkları olumlu beslenme alışkanlıklarını devam ettirmezler ve program süresince yaptıkları aktiviteyi bırakırlarsa, kiloyu koruyamama ve tekrar kilo almaları olasıdır. Diyet yaparken, koruma zamanında kesinlikle uygulanmayacak kuralları uzmanınızla belirleyerek diyette yer vermediğimizde korumamız çok daha kolay olur” diye konuştu.

    
    Bu programlarda ki genel amacın kaybedilen kiloların tekrar geri alınmasını önlemek veya minimum düzeyde olmasını sağlamak ve sağlıklı-dengeli beslenmeyi yaşam şekli haline getirmek olduğunu kaydeden Diyetisyen Merve Yavuz Cesur, “Yine mi diyet yapmam gerekiyor? Ben hiçbir zaman, istediğim gibi yemek yiyemeyecek miyim? diye sorduğunuzu duyar gibiyim. Tabi ki istediğimiz, sevdiğimiz, keyif aldığımız besinleri tüketebileceğiz ancak kilo almak istemiyorsak yapılan aktivite yani harcanan enerji ile alınan enerjiyi dengede tutmamız gerekiyor. Örneğin; özel bir gündesiniz (doğum günü, parti, kokteyl, yılbaşı, bayramlar, arkadaşlarla buluşma, akşam yemeği gibi) burada 3 seçiminiz olduğunu düşünün ve hangisini seçmek istediğinize siz karar verin. Bugün sizin doğum gününüz ve arkadaşlarınız akşam için size sürpriz bir parti hazırlamış. İlk önce yemek yiyeceksiniz, sonra mumlarınızı üfleyeceksiniz. Oysa siz daha yeni fazla kilolarınızdan kurtulmuşsunuz ve kilonuzu korumak istiyorsunuz” açıklamalarında bulundu.

    
    Diyetisyen Merve Yavuz Cesur, kilo almaya başlanıldığında yapılacak acil önlemleri şöyle sıraladı:

 1) Günlük sıvı tüketimimizi hemen kontrol altına alarak daha fazla su ve aynı zamanda sıvı grubunda yer alan ödem atabileceğimiz bitki çaylarından tüketimini artıyoruz.

2) Aktivitemiz eskisine göre azaldı mı? 15 dk ekleyeceğimiz aktivite haftada 105 dk, ayda da 420 dk daha fazla enerji kaybettiğimizi gösterir zaman hemen başlayalım.

3) Gelelim beslenmemizle ilgili alacağımız önlemlerimize, aralıklı beslenmek yani ara öğün atlamamak olmazsa olmazımız diyelim.

4) Porsiyonlarımızı küçültmek hemen ve çok rahat kontrolünü sağlayabileceğimiz bir önlemimiz.

5) Ana öğünlerimizden birine hemen ızgara içerikli bir salata eklemek veya akşam öğünümüzde bir hafta 1 yumurtalı menemen ve yanında 2 dilim tahıllı ekmek ekleyebiliriz.

6) Ara öğünlerimizde metabolizmamızı hızlandırmamız şart ve bunun için hem tok tutacak hemde protein alımımızı arttıracak 3 tam ceviz veya 10 fındık veya 10 badem tercih edelim.

7) Tatlıda canımız istiyor ama hemen 1-2 kilo da vermek istiyoruz o ama 1 bardak yağsız sıcak süte 1 dal tarçın çubuğu bekletelim ve ara öğün olarak yanında tahıllı 1-2 adet kurabiye ile diyetimizi renklendirebiliriz.

8) Hem antioksidan etkisi olan hem kan yapıcı özelliği olan aynı zamanda mevsim meyvesi de olan nar, kış aylarında yavaşlayan metabolizmamız için süper bir tercihimiz olmalı, püf noktaları ile sağlıklı ve formda günler diliyorum.”
 






FACEBOOK YORUM
Yorum

DİĞER ÖZEL HABER Haberleri

ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
FOTO GALERİ
  • Kavunun bilinmeyen faydaları
    Kavunun bilinmeyen faydaları
  • CUMHURBAŞKANI HATAY'DA
    CUMHURBAŞKANI HATAY'DA
  • Kırıkhanspor 0 - Manisa BŞB.SK 2
     Kırıkhanspor 0 - Manisa BŞB.SK 2
  • Dünyanın en güçlü orduları
    Dünyanın en güçlü orduları
  • Süleyman Soylu Hatay'da
    Süleyman Soylu Hatay'da
  • iPhone'un pil ömrünü uzatmanın yolları
    iPhone'un pil ömrünü uzatmanın yolları
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • SÜLEYMAN SOYLU KIRIKHAN HALKINA SESLENDİ
    SÜLEYMAN SOYLU KIRIKHAN HALKINA SESLENDİ
  • Kırıkhan Mesire alanı heba edilmemeli ve birilerine peşkeş çekilmemelidir.
    Kırıkhan Mesire alanı heba edilmemeli ve birilerine peşkeş çekilmemelidir.
  • Ahrazoğlu, Hatay’ın sorunlarını Meclis’e taşıdı
    Ahrazoğlu, Hatay’ın sorunlarını Meclis’e taşıdı
  • Hatay Tanıtım Filmi Türkçe
    Hatay Tanıtım Filmi Türkçe
  • Serhad Raşa - Mapusun İçinde Üç Ağaç İncir
    Serhad Raşa - Mapusun İçinde Üç Ağaç İncir
  • Hatay Devleti Belgeseli
    Hatay Devleti Belgeseli
VİDEO GALERİ
YUKARI