
CHP Hatay Milletvekili Suzan Şahin, İç Anadolu’yu Akdeniz’e bağlayacak olan Konya-Karaman-Mersin hızlı tren hattının ilk etabının Konya-Karaman bölümünde sona gelinmiş olduğunu söyleyerek, devamındaki Karaman-Ereğli-Ulukışla-Yenice Hızlı Demiryolu ile güney koridorunu oluşturan Mersin-Adana-Osmaniye-Kahramanmaraş-Gaziantep-Şanlıurfa hızlı demiryolu projelerine sanayi ve turizm şehri olan Hatay’ın neden dahil edilmediğini meclis gündemine taşıdı. Hatay’ın sanayisi ve tarım faaliyetleri nedeniyle yoğun bir trafiğe sahip olması ile gastronomi şehri olmasından dolayı yoğun turist çektiğini ifade eden CHP Hatay Milletvekili Suzan Şahin, “Ha tay’ın söz konusu demiryolu ağına dahil edilmemesinin gerekçesini Ulaştırma ve Altyapı Bakanına sorarak önergesi verdi. Şahin “Hattın ilk etabının Konya-Karaman bö lümünde sona gelinmiş, devamındaki Karaman-Ereğli-Ulukışla-Yenice Hızlı Demir yolu ile güney koridorunu oluşturan Mersin-Adana-Os maniye-Kahramanmaraş-Gaziantep-Şanlıurfa hızlı demiryolu projelerine entegre edilmesi öngörüldüğü belirtilmiştir. Hatay ise nedense teğet geçilmiş.” diyerek tepki gösterdi. E-91 YOLU ISLAH EDİLMELİ VE OTOBAN UZATILMALIDIR CHP’li Şahin 2021 bütçesinin görüşüldüğü TBMM Plan Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 2021 bütçesi görüşülürken söz alarak Hatay’a son iki yılda hiçbir yatırımın yapılmadığını söyleyerek, ‘‘700 bin Suriyeli mülteci ile 2 milyon 200 bin nüfusa sahip Hatay 6.teşvik bölgesine da hi alınması gerekirken 5.teşvik bölgesine ilçe bazında alınmıştır. İskenderun Lima nı’ndan gelen nakliye, İskenderun-Osmaniye otobanın dan taşınmakta, buradaki yo ğun trafik kazalara sebebiyet vermekte, sanayi sektöründe ağır maliyet yükü oluşturmak tadır İskenderun’dan başlayarak Erzin’in Gözene gişele rine kadar devam eden otoyolun ücretsiz olması gerekmekte olduğunu defalarca di le getirdik. Payas-İskenderun arası ücretsiz oldu ancak büyük bir sanayi bölgesi olan Erzin-Gözene-Payas arası rahatlatılmalı, bu yol da ücretsiz hale getirilmelidir. Hatay’ı ikiye bölen ve uluslara rası bir yol olan, şehir içi araç trafiğinin de eklenmesiyle yoğunluk yaşanan E-91 karayolu, yapıldığı günden bu yana bakımsızlık içinde köy yolu gibidir. E-91 karayolunun 2021 yatırım planlarına alınarak gerekli çalışmaların yapılması, toplamda 4 organize sanayi bölgesine ev sahipliği yapan Erzin-Dörtyol Payas-İskenderun ilçelerin de ağır tonajlı ve tehlikeli madde sevkiyatı yapan taşıtlara güvenli bir seyir rotası oluşturulması için bir planlama yapılması elzemdir. Hatay’ın merkez ilçesi olan Antakya’ya kadar otoban yoktur. Otoban İskenderun’a kadar gelmekte merkez ilçe ve sınır hattındaki ilçelere gitmemektedir. Antakya- Rey hanlı ve Samandağ-İskenderun arasını kapsayacak otoban ihtiyacı da 2021 yatırım planlarına dahil edilmelidir.’’ ifadelerini kullandı. SAHİL YOLUNU KİMSE KULLANMIYOR Arsuz-Samandağ sahil yolunun 26 kilometresi yapıldığı için yetkililere teşekkür eden ancak son 6 kilometresi yapılmadığından Hataylıların dağ yolunda çile çekmeye devam ettiğini belirtiği konuş masında Şahin, ‘‘Geriye ka lan Kale’den Arsuz merkeze kadarki kısım dağlık, dar ve virajlı bir yol. Son etap olan 6 km’lik kısım bitmediği sürece 26 km’lik kısmın da bir anla mı kalmıyor. Bu nedenle kim se yeni yolu kullanmak istemiyor. Atıl yatırım olarak kalmaması için 6 km’lik kalan kısma bütçe ayrılmalıdır.’’ dedi. HÜKÜMET ANAMOS TÜNELİ VE LOJİSTİK KÖYÜ UNUTTU Hatay’ın bir kültür ve medeniyet şehri olduğunu an cak ulaşmanın o kadar kolay olunmadığını, Hatay’a gelen ve giden uçak sayısı ile destinasyonun yetersiz olmasını eleştiren Suzan Şahin, ‘‘Ha tay Havalimanı’ndan gelen ve giden uçuş seferlerinin artırılması, Ankara, İstanbul ve İzmir’e günde en az 2 direkt uçuş sağlanması konusunda bir çalışma yapılması şarttır. Önemli şehirlerimizden birisi olan Hatay, yolcu ve yük trafiğini karayolu, denizyolu ve havayolu ile karşılamaktadır. Hatay ulusal ve uluslararası karayolu ağ bağlantılarına sahip olan bir şehir özelliği taşımaktadır. Türkiye gibi ge niş coğrafyaya sahip ülkeler de ulaşım sistemleri arasın da koordinasyon gerekliliği tüm dünyada uygulanan bir yöntemdir. Hatay’a gerekli ya tırım yoktur. Çok merak ediyorum İç Anadolu’yu Akdeniz’e bağlayacak olan Konya -Karaman-Mersin hızlı tren hattının Mersin-Adana-Os maniye-Kahramanmaraş-Gaziantep-Şanlıurfa hızlı demiryolu etabına sanayi, tica ret ve turizm şehri olan Ha tay neden dahil edilmemiştir? Dörtyol-Hassa arasında yapımı planlanan Amanos Tüneli projesinin tamamlanmasıyla birlikte bölgede yeni bir sanayi ve ticaret aksı oluş turularak, bölge ve ülke ekonomisine katkı sağlanacak, Amanos Dağları'nın altından geçecek 30 kilometrelik tünel ile İskenderun Limanı, Has sa'da ilan edilen 13 bin dö nüm organize sanayi bölgesine bağlanacaktır Ülkemizin demir-çelik üretiminin önemli bir bölümünü gerçekleştiren, ancak Amanos Dağları ile Ak deniz arasında sıkıştığı için büyüyemeyen İskenderun sanayi sektörü, bu projenin hayata geçirilmesini dört göz le beklemektedir. Türkiye’ nin ilk 10 mega projelerinden birisi olarak belirtilen projenin yapımına 2019 yılı içerisinde başlanacağı belirtilmiş, sözler verilmiş, ancak somut hiçbir adım atılmamıştır. Pro je seçim vaadi olarak kalmış, üzerinden onca seçim geçmiştir. 2 yıldır gerek iktidar gerek muhalefet milletvekilleri olarak mecliste her fırsat ta dile getirdiğimiz bu sorunlarla ilgili çözüm beklemekteyiz. Bütçede ihmal edilen, üvey evlat muamelesi gören Hatay artık hükümetin bir adım atmasını ve 2021 bütçesinde hak ettiği payı almak istemektedir.’’ dedi. Hatay’ın sanayisi ve tarım faaliyetleri nedeniyle yoğun bir trafiğe sahip olması ve gastronomi şehri olmasından dolayı yoğun turist çektiğini ifade eden CHP Hatay Milletvekili Suzan Şahin, “Hatay’ın söz konusu demiryolu ağına dahil edilmemesinin gerekçesi nedir?” diyerek Ulaştırma ve Altyapı Bakanı şu soruları yöneltti: 1) Söz konusu demiryolu projesi için ayrılan bütçe ne kadardır? 2) Belirtilen güzergahta yapılan hızlı demiryolu projesine Hatay ili dahil edilecek midir? Bu konuda herhangi bir bütçeleme yapılmıştır? 3) Hatay ilinin söz konusu demiryolu ağına dahil edilmemesinin gerekçesi nedir? 4) İthalat ve ihracat konusunda ülkemiz firmalarının rekabet gücünün arttırılması için Hatay’daki mevcut demiryolu ağının uzatılması konusunda bir çalışmanız var mıdır? (Haber Merkezi)

