İzmir escort Bursa escort Ankara escort Antalya escort Eskişehir escort Konya escort Kayseri escort İzmit escort Alanya escort Kocaeli escort Kuşadası escort Gaziantep escort Malatya escort Diyarbakır escort Denizli escort Samsun escort Adana escort Bodrum escort Dubai Escort

“AMANOS TÜNELİ İÇİN GEÇ KALMAYALIM” « Kırıkhan Olay Gazetesi-Hatay'da Hızlı doğru tarafsız haberciliğin merkezi

17 Haziran 2021 - 06:38

“AMANOS TÜNELİ İÇİN GEÇ KALMAYALIM”

“AMANOS TÜNELİ İÇİN GEÇ KALMAYALIM”
Son Güncelleme :

11 Ocak 2021 - 9:15

İskenderun Teknik Üniversitesi Barbaros Hayrettin Ge mi inşaatı ve Denizcilik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. So ner Esmer, Amanos Tüneli konusunda geç kalınmaması gerektiğini bildirdi. Yaptığı açıklamada, Hatay’ın turizm, gastronomi, ta rım, sanayii, lojistik ve denizcilik şehri olduğuna dikkat çeken Esmer, “Bu söylemlerin aslında hepsi doğrudur. Ancak “Hangisinde marka şe hirdir? sorusuna net olarak cevap verebilmek çok da mümkün değildir. Bu yazım da uzmanlığım gereği lojistik ve denizcilik konusun dan bahsedeceğim. Hatay kimine göre Doğu Akdeniz’in bittiği, kimine göre Doğu Akdeniz’in başladığı yer olarak tanımlanıyor. Her iki tanımlama doğruluk payına sahip olsa da burada esas önemli olan Hatay’da Türkiye’de elleçlenen yükün yüze yirmi beşi işlem görmesine rağmen Doğu Akdeniz’de gerçekleşen deniz ticaretinden hak ettiği payı alamamasıdır. “ dedi. YÜK MİKTARINDA ÖNEMLİ KAYIPLAR YAŞADIK Esmer açıklamasını şöyle sürdürdü, “İskenderun Körfezini iki kısma ayıracak olursak Dörtyol, Erzin, Ceyhan ve Yumurtalık hattında önem li enerji koridorları kesişmiş, bölge ülkemizin enerji dağıtım merkezlerinden birisi olmuş ve bölgede yeni enerji altyapılarının oluşturulması için anlaşmalar imzalanmıştır. Dörtyol, Payas ve İskenderun hattında ise özellikle enerji dışında diğer yüklere hizmet veren çok sayıda liman tesisimiz bulunmaktadır. İskenderun Limanı (bu günkü adıyla LimakPort) Do ğu Akdeniz’in en eski limanlarından biridir. Liman binlerce yıldır başta Anadolu ve Orta Doğu olmak üzere oldukça geniş bir hinterlanda hizmet veren, bölgenin en önemli limanlarından birisidir. Ancak 1900’lü yılların ikin ci yarısında hizmete giren Mersin Limanı (bu günkü ismi ile MIP), Mersin’de oluşan lojistik ekosisteminin de rüzgârıyla İskenderun limanını olumsuz etkilemiş ve limanda işlem gören yük za man içinde Mersin Limanına geçmiştir. Özelleştirme önce sinde İskenderun Limanına yapılan yatırımlar sınırlı kalmış ancak daha Mersin Limanı büyümeye ve gelişme ye devam etmiştir. Bu durumun sonucu olarak bölgemiz limanlarında işlem gören yük miktarında önemli kayıplar yaşanmıştır.” İSTİHDAM VE KATKI SAĞLAR “2004 yılında başlayan TCDD’nin işlettiği limanların özelleştirilmesi sürecinde her iki limanın işletme hakkı belirli süreler için özel firmalara devredilmiş takvim olarak önce Mersin Limanında sonra İskenderun Limanında önemli yatırımlar yapılmıştır. Diğer yandan İskenderun Körfezinde hem kendi yüklerine hem de üçüncü şahıslara hizmet veren diğer liman tesislerinin de önemli alt ve üst yapı yatırımları gerçekleştirdiklerini görmekteyiz. Ancak İskenderun Körfezindeki limanların hinterlandında yer alan ülkelerdeki iç savaşlar ve istikrarsızlıklar nedeniyle bu limanlarımızın tam kapasite ile çalışması mümkün olmamış, gelişim lokal üretim ve ülke içi hinterlant ile sınırlı kalmıştır. Belirtilen bu olumsuzlukları bir nebze de olsa hafifletebilecek olan Hassa Organize Sanayi Bölgesi (OSB) ve Amanos Tüneli yatırımları Hatay’ın üretim potansiyelinin artmasına, hinterlandının genişlemesine, katma değeri yüksek ürünler üretilip dünya pazarına arz edilmesine ve bölge istihdamına büyük kat kı sağlayacaktır. AMANOS TÜNELİ ELZEMDİR “Bugün özellikle Amanos Tünelinin hayata geçirilmesinde sona gelindiğini görmekteyiz. Bu basit bir tünel projesi değildir. Bu tünel coğrafi koşullardan dolayı özellikle limanlarımızın geri saha genişleme ve gelişmesi için son derece sınırlı imkanlara sahip olması, yeni sanayi ve lojistik tesislerinin kurulmasına imkan verecek arazi yapısının bulunmaması nede niyle önemlidir. Tünelin diğer ucunda son derece müsait bir arazi yapısı vardır. Bu bölgede kurulacak yeni OSB ve Liman Merkezli Lojistik yapısı ile başta Amik ovası olmak üzere ilimizde ve bölgemizde üretilen ürünlerin yüksek katma değerli ürünlere dönüşebilmesi ve işsizlik oranının azaltılması müm kündür. Hatay sınırları içerisinde yapımı gerçekleştirilecek ol an Amanos Tüneli ile ilgili olarak Gaziantep Ticaret ve Sanayii odasının bir komisyon kurarak konuyu uzun sü redir değerlendirdiğini ve bu projeye ilişkin gerekli çalış maları yaptığını görüyoruz. Ayrıca Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafındanAma nos tünelinin Hassa tarafın da İslahiye ilçesi sınırları içe risinde 11 Milyon m2 bir ala nı OSB ilan ettiğini ve bu OSB’ye ilişkin çalışmalar baş lattığını da görüyoruz tüm bu girişimler bile projenin sade ce yolu 60 km kısaltan bir proje olmadığının açık bir göstergesidir sonuç olarak Amanos Tüneli trenini kaçırmadan Hatay’ın ilgili kurum ve kuruluşlarının bu kapsam da bir platform oluşturarak bütünsel bir yaklaşım ile çalışmalara, hem de hiç vakit kaybetmeden başlaması pro jeden hak edilen payın alınması açısından elzemdir.” (Haber Foto:AYnur Yürük)

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.