LOJİSTİK EKOSİSTEM ŞART « Kırıkhan Olay Gazetesi-Hatay'da Hızlı doğru tarafsız haberciliğin merkezi

18 Nisan 2024 - 19:47

LOJİSTİK EKOSİSTEM ŞART

LOJİSTİK EKOSİSTEM ŞART
Son Güncelleme :

02 Eylül 2020 - 8:12

LimakPort İskenderun Limanı’nın girişimleri, Deniz Ticaret Odası İskenderun şu besi ve İskenderun Deniz Nakliyecileri Derneği’nin katkıları ile düzenlenen panelde İskenderun körfezinde lojistik sektörünün son 20 yılı masaya yatırıldı. Deniz Ticaret Odası’nda ger çekleştirilen panele konuşmacı olarak katılan İskenderun Teknik Üniversitesi, Bar baros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Soner Esmer, son 20 yıllık veriler ışığında Türkiye’nin konteyner taşımacılığında yıllık artışı ile Do ğu Akdeniz’deki artışın pareler olarak % 11 lik bir seviye ile büyüdüğüne dikkat çekti. Esmer sunumunda, Türkiye’ nin ve Dünyanın lojistik sektörü ile ilgili önemli tespitlerde bulundu. Konteyner taşımacılığında Türkiye genelinde yaşanan % 11’lik artışın İskenderun körfezinde % 28’lik bir rakamla büyümeye devam ettiğini belirterek, Akdeniz’deki limanların Dünya limanlarına ulaşma yüzdesinin oldukça başarılı olduğunu söyledi. Prof. Dr. Soner Esmer Türkiye’nin kendi lokal yüklerinin %22 sinin ve transit konteynırın ise % 16 sının bu bölgede Doğu Akdeniz’de işlem gördüğüne dikkat çekerek ,bu rakamların çok önemli olduğunu söyledi. ‘GEMİ ACENTELERİ KONTEYNER TAŞIMACILIĞI ALANINA GİRMELİ’ Liman kenti olan İskenderun’da Lojistik sektörünün ge liştirilmesi, yeni lojistik firmalarının kurulması ve bu alan da istihdamın arttırılması için yapılan çalışmalar kapsamın da düzenlenen panelde konuşan LimakPort İskenderun Limanı Genel Müdür. Yardım cısı Mehmet Ünlü, İskenderun körfezinin lojistikte geleneksel alt yapısının gemi acenteleri olduğuna dikkat çekerek gemi acentelerinin konteyner taşımacılığı alanı na mutlaka girmeleri gerektiğin vurgu yaptı. LimakPort İskenderun Limanı’nın köklü bir lojistik geçmişi olan İskenderun körfe zinde bu sektörün ana omurgasını oluşturan yerel Gemi acentelerinin Konteyner lojistiği işinde yer almaları için destek vereceklerini yineleyen Mehmet Ünlü, “Bölgemizde denizyolu taşımacılı ğında trend konteyner taşımacılığına kayıyor bu alanda örnek vermek gerekir ise böl gemizdeki Demir Çelik daha önce üretimini yapıp ihracatının tamamını genel kargo gemileri ile yaparken bugün ihracatını tek seferde yüksek tonajlı gemilerle direk toptancıya değil daha fazla müş teriye ulaşmak için ihracatının önemli bir kısmını konteyner ile yapmaktadır. Sade ce toptancı ile muhatap olmayıp perakende alıcısına kadar konteyner taşımacılığı sayesinde ulaşabilmektedir. Dolayısı ile İskenderun körfe zinde de trend normal konvansiyonel kargo türünden konteyner taşımacılığınadön mektedir. Bizim burada vur gulamak istediğimiz İskenderun limanına 30 tane daha antrepo yatırımı yapılsa yüzlerce lojistik Şirketi kurulsa geleceği vardır, muhakkak kazanacaktır anlamına gelir. Biz oransal anlamda sektörün geleceğini hesaplıyoruz Limanın kapasitesini 3 Milyon Teu/yıla kadar yani Mersin limanından daha büyük iş yapacak kadar büyütmeyi planlıyoruz bu kapsamda Bugün 300 tane daha Gümrük müşavirliği hizmet şirketi kurulsa iş yapacaktır. Bizim Limakport olarak sizlere önerimiz ve desteğimiz gemi acenteliği faaliyetlerinizi yürütürken ilave olarak konteyner lojistik hizmetleri sunan bir yapıya dönüşmenizdir. Burada büyük bir fırsat ve iş alanı var ve biz LimakPort olarak sizleri desteklemeye hazırız” dedi. BÜYÜME RAKAMLARI ARTIYOR LimakPort İskenderun Limanı Genel Müdürü Gündüz Arısoy ise panelin soru ce vap kısmında acente yetkilile rinden gelen soruları cevaplandırdı. Arısoy yaptığı konuşmada, Türkiye’de kontey ner taşımacılığının son 20 yıl verilerinin çok önem arz ettiğini belirterek İskenderun körfezinde konteyner taşımacılığındaki hedeflenen bü yüme rakamının 2020 yılı için %32 gibi bir oranda olmasını ön gördüğünü söyledi. Arısoy, İskenderun’un geliştiğini ve büyüdüğünü ancak Lojistik eko sistem oluşturulamaz ise büyümenin sınırlı kalacağını söyledi. (Haber Foto:Hüseyin Şahan)

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.